woensdag 5 augustus 2015

Een. Start. Van. Iets. Nieuws.

Een start. Ooit start iets. Iets nieuws. Iets wat vlug kan voorbijgaan, maar wat ook kan blijven.
Zo ontdekte ik mijn innerlijke en verborgen liefde voor stofjes. En voor de naaimasjien.


Enkele jaren geleden kreeg ik de smaak van het breien te pakken. Enkele collega's op het werk begonnen plots als gekken te breien en toen kon ik niet achterblijven. Maar al gauw ondervond ik dat dit toch niet zo mijn ding was, en wou ik nieuwe creatieve zaken ontdekken.



De naaimachine van mijn schoonmama kruiste mijn pad en ik waagde mijn kans. Ik surfte enkele blogs en Pinterest af, en ontdekte zo veel leuks. Vooral die snoezige kinderspulletjes leken me leuk en goed te doen, toch zeker om de eerste stappen in de naaiwereld te zetten (en ik ben er nog altijd stiekem zot van :)).



Een slabbetje (bavetje :)) was de start van een nieuw begin vol naaiplezier met de Singer. Fluffy dekentjes, luiertasjes, kleenexhoezen (groot en klein), stoffen uiltjes enzovoort passeerden de revue. En dat doen ze nog altijd.



September 2013 kocht ik mijn eigen Singer en schreef ik me in voor een cursus. Basiscursus naaien. Eerst in Roeselare, het volgende jaar in Oostkamp (en opnieuw vanaf september). Ik leerde er meer technieken, en nieuwe mensen kennen.



En ik leerde... dat er nog veel te leren valt.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten