zaterdag 2 april 2016

Raglantrui - Bethioua

Sinds ik mijn nieuwe naaimachine (Brother innov-is 1100) heb, kan het niet op. 
Voor het eerst ook thuis een kledingstuk in elkaar gestoken. 
In de les maken we wel kledingstukken, maar thuis naai ik liever aan kleine projectjes. 
[eigenlijk mag ik 'kledingstukken' niet in het meervoud zetten, 
want ik ben nogal een trage naaister in de les... 
en kletsen is zo leuk :-)] 

Ook kies ik altijd zo'n naaiprojecten met superveel patroondelen, zoals de Polly-jas. 
(die bijna af is! Af, zeg ik u. *feest*)

Een trui dus. Dat leek me haalbaar. 
Bethioua raglantrui.
Die raglanmouwen die doorlopen op de rug vind ik echt heel mooi. 

Vlug naar Stof op zolder (Roeselare) om stof 
(tricot en lichte jogging in dit geval) 
en er werd getekend, geknipt en genaaid.



Een gele paspel fleurt de rug op.
Ook niet zo nauwkeurig, maar gebruik nog maar net de paspelvoet. En ik ben toch van mening dat ik
mooier de paspels kon naaien zonder... *blijven proberen*
Tricot en joggingstof: stofopzolder.be (Roeselare)
Paspel: Veritas
Patroon raglantrui



10 opmerkingen:

  1. ohh, nu ben ik nog meer overtuigd! Ik had deze al lang op mijn lijstje! Deze van jou is super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. An, ik vind de combinatie ook wel geslaagd :) Blauw en geel, past normaal altijd hé ;)
      Zeker maken! Nog eens bedankt!

      Verwijderen
  2. Schone kleurencombinatie! Hoe valt het patroon van maat? Zou het ook wel willen aanschaffen!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wendy, gogh, na de blog van An (nononsonsmoms) te lezen, maakte ik er een volgens mijn gewone maat... Ook na meten kwam ik tot die maat, maar toch nam ik hem wat in aan de zijnaden. De onderste tricotboord had ik ook liever iets kleiner (dus strakker) gezien. Maar dat onthou ik voor de volgende trui :)

      Verwijderen
  3. Mooi stofje+mooi patroontje= heel mooie trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schoon stofke jong! Echt knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtige trui! Echt!
    Ik wil dat patroon ook zo graag, maar ik heb er echt al te veel volgens de wederhelft ... snif ... Als je zin hebt in een patronenruil, dan roep je maar! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch wel een mooi modelleke he... Zeker met die leuke rug. 't Is dat geen truien draag, anders kocht ik dat patroon zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi gemaakt en een mooie kleuren combinatie! De lessen zouden maar saai zijn als je niet kon kletsen!

    BeantwoordenVerwijderen