zaterdag 13 februari 2016

De Vinktas!

Vakantie
=
tijd, hopen stofjes en een naaimachine

Het stond op mijn to-dolijst. Al enige tijd.
Ik had me voorgenomen om deze krokusvakantie heel wat (reeds) geknipte stofjes te verwerken, een Vinktas en een harlequinjurk (LMV) te naaien. Die geknipte stofjes verwerkte ik flink in dekentjes, slabbetjes, zeversjaaltjes (later blogpost, eerst nog keergaten dichtnaaien waar nodig, en beeldmateriaal schieten), enzovoort. 
En ...
ik knipte alweer nieuwe patroontjes uit restjes. 
Voor de volgende vakantie dan maar?!

De naaimachine bleef de hele week op de eettafel staan en ik naaide wat bij elkaar. 
maar
het werd vrijdag, en ik had nog altijd geen tas!
(en geen jurk! Maar patroon is wel al uitgetekend en uitgeknipt :))

...

Die Vinktas moest er dus nog komen. (Vink, dank je wel om even te zeggen hoe het moet)
Ik heb het wel vaker, zo 't zot in mijnen kop

Dus zo geschiedde. 
Het patroon had ik al eerder die de dag geknipt. Maar naaien, dat zou voor zaterdag of zondag zijn. Tot ik na het eten voor mijn naaimachine kroop terwijl manlief opruimde.
(ahja, ik had gekookt ;-))
Even vlug iets proberen, en dan zetelen. Echt waar.
Niet dus.
Manlief zetelde dus gezellig (alleen) en keek naar The dark knight met een stikkende naaimachine op de achtergrond. (Voorgrond? Neen, dan zou hij wel het geluid aanpassen :-))

Dit prachtexemplaar (al zeg ik het zelf - sorry, not sorry- ) haalde ik vannacht om half één vanonder de naaimachine. 
(Oké, het keergat moest nog dicht en ook even rondomrond stikken was wel nodig. Dat was een zaterdagochtendtaakje. :))

De tas vannacht... Zonder doorgestikte boord bovenaan. (en dat keergat, maar shhht ;))
De tas - af! -
Het binnenstofje is van Soft Cactus. Binnenvak is voorzien van een kamsnap. *gold*

Het label mocht zeker niet ontbreken :)
Zijkant Vinktas.

Katoentje (buitenstof): Eekhoorntjesland (Roeselare)
Katoentje Soft Cactus - Rythm in the rain - (binnenstof): De Soldeur (Kortrijk)
Skai en vlieseline: De Soldeur (Kortrijk)
Tassenriem: Veritas






6 opmerkingen:

  1. Mooi stofje hé! En die labels van jou, ik blijf er gek op!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wikkelgatjes, super toch :) Heel mooi stofje. Had ik dus al een tijdje liggen, maar wou het alleen gebruiken als ik iets voor mezelf kon maken ermee. En zo gebeurde ... :)
      Die labels... Ik ben er ook echt wel verliefd op. Goede keuze gemaakt, toen. :)

      Verwijderen
  2. Ik hou heel erg van jouw Vink-versie! Heerlijk fris!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! * het verlangen naar beter weer * zit er voor iets tussen, denk ik :)

      Verwijderen
  3. Welke vlieseline gebruiken jullie voor de Vink-tas? H630? iets dunners?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sewing Silly, sorry voor het late antwoord...

      Ik gebruikte eerste een laag H640 met daarop een laag H250. Op die manier is de tas stevig en blijft hij wel mooi z'n vorm houden. Bij deze versie deed ik dit nog niet, wel bij de andere tassen (jeans met flamingo's en de zwart-witte). Het was een tip van Jacedidit! om het zo te doen. Succes!

      Verwijderen